Τι συμβαίνει στο σώμα σου όταν παραλείπεις γεύματα

13.3.2015

 

Σχεδόν όλοι όσοι έχουν προσπαθήσει να χάσουν βάρος μόνοι τους αρχίζουν με το να περιορίσουν το φαγητό, άλλοι κόβουν το βραδινό (πρώτο στη λίστα!), άλλοι κόβουν το πρωινό, άλλοι τρώνε μια φορά τη μέρα, άλλοι δεν τρώνε τίποτα όλη μέρα! Και ο κατάλογος συνεχίζεται…και τα κιλά αρχίζουν να φεύγουν, όμως μαζί με αυτά φεύγει και η υγεία, φεύγει και η φαιά ουσία! Και θα σας αναλύσω ευθύς τι εννοώ:

 

  • Όταν αποφεύγεις γεύματα στην ουσία υποσιτίζεσαι! Εάν δεν καταναλώσεις τα θρεπτικά συστατικά που χρειάζεσαι, δεν πρόκειται να τα βρεις στον αέρα που αναπνέεις. Μια δίαιτα πολύ χαμηλή σε θερμίδες, σημαίνει λιγότερη τροφή, και λιγότερη τροφή σημαίνει λιγότεροι υδατάνθρακες, πρωτεΐνες, λιπαρά, βιταμίνες, μέταλλα κ.ά από αυτά που ο οργανισμός σου έχει ανάγκη. Ακόμα και τα συμπληρώματα διατροφής δεν αντικαθιστούν την τροφή, γι’αυτό και τονίζεται πως δεν πρέπει να λαμβάνονται αντί για τα γεύματα, αλλά (συνήθως) μαζί με τα γεύματα! Επομένως, πρέπει να θρέψεις τον οργανισμό σου όπως του αξίζει, με συχνά γεύματα περίπου κάθε 3 ώρες (Πρωινό- Δεκατιανό σνακ -Μεσημεριανό-Απογευματινό σνακ- Βραδινό).

  • Διαταράσσονται τα επίπεδα της γλυκόζης στο αίμα (το γνωστό ζάχαρο). Τι σημαίνει αυτό: Γενικά, οι υδατάνθρακες που καταναλώνουμε με τις τροφές διασπώνται με την πέψη και στο τέλος απορροφώνται από το έντερο με τη μορφή της γλυκόζης. Από εκεί βγαίνουν στην κυκλοφορία του αίματος (γλυκόζη αίματος) και με τη βοήθεια της ινσουλίνης μεταφέρονται στα κύτταρα για να παραχθεί ενέργεια. Εάν κάποιος μείνει νηστικός για πολλές ώρες (4-5 ώρες από το τελευταίο γεύμα) ή δεν φάει πρωινό (γιατί μην ξεχνάτε ότι κατά τη διάρκεια του ύπνου μένουμε νηστικοί), τότε τα αποθέματα της γλυκόζης (το λεγόμενο γλυκογόνο) θα εξαντληθούν και το σώμα θα διακατέχεται από κούραση και στρες. Όταν τελικά θα φάει, θα καταναλώσει μεγαλύτερη ποσότητα από αυτή που πρέπει και ιδιαίτερα τροφές πλούσιες σε άμυλο, ζάχαρη και θερμίδες! Όμως, αυτά τα τρόφιμα αυξάνουν απότομα τη γλυκόζη στο αίμα, με αποτέλεσμα το σώμα να χρησιμοποιήσει αυτή που χρειάζεται άμεσα και την υπόλοιπη να την μετατρέψει σε λίπος.dietas-magicas-600-2

  • Έλλειψη Πρωτεϊνών. Συνήθως, όταν κάνουμε δίαιτα μειώνουμε τις θερμίδες και τα λιπαρά. Όμως, επειδή πολλά από τα λιπαρά συναντώνται σε τροφές πλούσιες σε πρωτεϊνη (π.χ. κρέας, τυρί, ξηροί καρποί), καταλήγουμε να μειώνουμε και την πρόσληψη  πρωτεϊνης. Το αποτέλεσμα:

 

  1. Μειωμένη ικανότητα του σώματος να επιδιορθώνει κατεστραμμένους ιστούς (π.χ. εξαιτίας της άσκησης), αλλά και να δημιουργήσει νέους.

  2. Αλλαγές στη διάθεση και τη νοητική λειτουργία (π.χ. ανησυχία, οξυθυμία, κατάθλιψη, ψυχαναγκαστική συμπεριφορά). Αυτό συμβαίνει γιατί οι νευροδιαβιβαστές (χημικές ενώσεις του εγκεφάλου) χρειάζονται αμινοξέα (δομικά συστατικά πρωτεϊνών), προκειμένου να γίνει η σύνθεσή τους.

  3. Αλλαγές σε ορμονικό επίπεδο. Οι ορμόνες συντίθενται κυρίως από πρωτεΐνες και ρυθμίζουν διάφορες λειτουργίες του οργανισμού (π.χ. κορτιζόλη -η ορμόνη του στρες, ινσουλίνη- ρύθμιση τη γλυκόζης του αίματος κ.ά)

  4. Διαταραχές στη λειτουργία των ενζύμων. Τα ένζυμα αποτελούνται από αμινοξέα και πρωτεΐνες και είναι απαραίτητα για τις διάφορες βιοχημικές αντιδράσεις που συμβαίνουν στον οργανισμό.quick-diets

 

  • Διαταράσσεται η λειτουργία του εγκεφάλου. Η γλυκόζη αποτελεί τη βασική πηγή ενέργειας για τον εγκέφαλο. Εγκεφαλικές λειτουργίες όπως η σκέψη, η μάθηση, η μνήμη συνδέονται στενά με τα επίπεδα γλυκόζης και με το πόσο αποτελεσματικά ο εγκέφαλος τα χρησιμοποιεί. Εάν λοιπόν δε φας, αργά ή γρήγορα η νοητική λειτουργία θα αρχίσει να φθίνει, όπως παρατηρείται σε άτομα με ανορεξία, σε ηλικιωμένους με μειωμένη όρεξη ή ακόμα και σε λαούς που υποσιτίζονται.

  • Αλλαγές στη λειτουργία του θυρεοειδή. Όταν εσύ κάνεις αυστηρή δίαιτα και μειώνεις την πρόσληψη τροφής, ο οργανισμός σου νομίζει ότι βρίσκεσαι σε κίνδυνο. Έτσι, στην προσπάθειά του να προστατέψει το σώμα από μελλοντικές καταστάσεις λιμού ή υποσιτισμού- καθώς δεν γνωρίζει πότε εσύ σκοπεύεις να σταματήσεις τη δίαιτα- μειώνει το μεταβολικό του ρυθμό (μειώνοντας την ορμόνη Τ3 του θυρεοειδή), για να εξοικονομήσει ενέργεια. Άμεση συνέπεια αυτού είναι να διατηρείται το βάρος του σώματος με λιγότερες θερμίδες απ’ότι πριν τη δίαιτα. Το αποτέλεσμα:

 

  1. Μόλις σταματήσεις τη δίαιτα και επανέλθεις απότομα στις ποσότητες που έτρωγες πριν, θα ξαναπάρεις βάρος-μπορεί και περισσότερο από αυτό που έχασες

  2. Σε κάθε επόμενη προσπάθεια για δίαιτα, η απώλεια βάρους θα γίνεται με όλο και πιο αργά βήματα.

 

Γι’αυτό:  Μην κάνεις αυστηρές δίαιτες και μην παραλείπεις γεύματα. Εάν κάνεις αλλαγές στη διατροφή σου και στον τρόπο ζωής σου θα δεις σταδιακά διαφορά. Τα κιλά δεν μπήκαν από τη μια μέρα στην άλλη, γι’αυτό δεν θα χαθούν και από τη μια μέρα στην άλλη. Εάν σεβαστείς το σώμα σου και το θρέψεις σωστά, αυτό θα βρει τον δρόμο του!

 

Πηγή

Please reload

Δημοφιλή άρθρα

Τσιμπολόγημα και λιγούρες; Αντιμετωπίστε τα

1/10
Please reload

Πρόσφατα άρθρα
Please reload