4+1 αλήθειες που δεν ξέρεις για το διαιτολόγο σου

7.10.2016

 

...η αλήθεια είναι πως ναι, τρώμε υδατάνθρακες και πως όχι, δεν τρεφόμαστε αποκλειστικά με superfoods .

 

1. Δεν τρώμε υγιεινά όλη την ώρα.

 

Ο διαιτολόγος σου τρώει λαχανικά, φρούτα και άπαχο κρέας, αλλά αυτό δεν σημαίνει πως δεν απολαμβάνει περιστασιακά κάποιο λιγότερο υγιεινό φαγητό. Το σημαντικό είναι η διατροφή σου να σε κάνει χαρούμενο και να μην σε καταπιέζει - και ας σημαίνει αυτό πως που και που θα ενδίδεις σε brownies με παγωτό. Πέρα από αυτό, σκέψου ειλικρινά, θα εμπιστευόσουν ένα health freak που δεν καταλαβαίνει τις επιθυμίες και τις ανάγκες σου για να σε βοηθήσει ουσιαστικά στην αλλαγή του τρόπου ζωής σου;

 

2. Δεν είμαστε εδώ για να κρίνουμε τη διατροφή σου ή το lifestyle σου.

 

Πολλοί νομίζουν πως ο διαιτολόγος είναι η «αστυνομία του φαγητού» και φοβούνται ή ντρέπονται να μοιραστούν μαζί του τις διατροφικές τους συνήθειες. Η αλήθεια είναι πως ο διαιτολόγος δεν υπάρχει για να σου προκαλέσει τύψεις για ό,τι τρως, αλλά για να σε βοηθήσει να βελτιώσεις τον τρόπο ζωής σου παρέχοντας σου καθοδήγηση (π.χ. πώς να φας πιο υγιεινά το  Πάσχα ) και τα εργαλεία για να γίνεις εσύ ο κυρίαρχος της διατροφής σου.

 

3. Δε θεωρούμε καμία δίαιτα ανώτερη από τις υπόλοιπες.

 

Δεν θα ακούσεις ποτέ ένα διαιτολόγο να ισχυρίζεται πως η δίαιτα χωρίς γλουτένη ή η  paleo diet υπερτερεί όλων των υπόλοιπων διατροφικών μοντέλων και δεν θα τον δεις ποτέ να σε αναγκάσει να γίνεις vegan ή το ρίξεις στο  juicing. Θα σου παρέχει οδηγίες που θα σε βοηθήσουν να αποκτήσεις περισσότερο υγιεινές συνήθειες (π.χ. να μειώσεις την κατανάλωση επεξεργασμένων και τηγανιτών τροφίμων), αλλά δεν θα σε κατευθύνει σε συγκεκριμένα πρότυπα (ειδικά αν δεν του το προτείνεις εσύ). Να θυμάσαι πως ο στόχος του διαιτολόγου είναι να βρει το διατροφικό πρότυπο που σου ταιριάζει καλύτερα και να το προσαρμόσει στις ανάγκες σου.

 

4. Όταν βγαίνουμε έξω, δεν μας αρέσει να μας ρωτάς για τη διατροφή σου.

 

...και προς Θεού, μην αρχίσεις να μας περιγράφεις τι έφαγες για μεσημέρι. Ένα είναι το σίγουρο: ο διαιτολόγος σου αγαπά το φαγητό και ότιδηποτε έχει να κάνει με αυτό. Αυτό όμως δεν σημαίνει πως απολαμβάνει να μιλάει για τη δουλειά του 24/7 (και ειδικά όταν διασκεδάζει). Γι' αυτό την επομένη φορά που θα γνωρίσεις κάποιον διαιτολόγο στο μπαρ, καλύτερα απέφυγε να τον ρωτήσεις για τις θερμίδες του κοκτέιλ σου- ειδικά όταν υπάρχουν τόσα άλλα θέματα να συζητήσεις μαζί του.

 

5.Δεν είμαστε πολύ χαρούμενοι με το πως άλλοι επαγγελματίες υγείας αντιμετωπίζουν τη διατροφή.

 

Δεν υπάρχει καμία αμφιβολία για το ότι οι γιατροί ή οι νοσοκόμοι έχουν γνώσεις για τη διατροφή. Οι διαιτολόγοι από την άλλη όμως, αντιμετωπίζουν τη διατροφή περισσότερο ολιστικά: κοιτούν τον άνθρωπο πίσω από τη διατροφή και όχι μόνο τα γεύματα και τα μικροσυστατικά. Ο διαιτολόγος σου έχει εκπαιδευτεί να εξετάσεις όλες τις διαστάσεις του φαγητού (από την κοινωνικοοικονομική μέχρι την θρησκευτική ή την ηθική) και αντιμετωπίζει τη δίαιτα ως κομμάτι της κουλτούρας και των αξιών του ατόμου που έχει απένταντι του.

 

...ορίστε λοιπόν, τώρα ξέρεις τον διαιτολόγο σου λίγο καλύτερα. ;-)

 

Πηγή

Please reload

Δημοφιλή άρθρα

Τσιμπολόγημα και λιγούρες; Αντιμετωπίστε τα

1/10
Please reload

Πρόσφατα άρθρα
Please reload